Seagan
Πλάνο διατροφής για παιδιά

Ξεκινώντας, να ομολογήσω ότι πιο πολύ από όλους, εγώ το χρειαζόμουν αυτό το πλάνο, γιατί είμαι και γω ολιγον τι πελαγωμένη πολλές φορές. Να τους βάλω κρέμα σόγιας αντι για γαλακτος στα μακαρόνια; Θα το καταλάβουν; Nα τους πάρω γιαούρτι καρύδας; Να βάλω ταλιατέλες φαγόπυρου αντί για κανονικές; ¨Όλα αυτά τα ερωτήματα που αν και φαινονται αστεία, είναι τόσο σημαντικά για μια μητέρα που θέλει το παιδί της να φάει, γιατι αλλιώς απογοητεύεται και αυτή και το παιδι.

Θέλω το παιδί μου να μην τρώει κρέας και γαλακτοκομικά

Αν νοιώθετε και εσείς αυτήν την ανάγκη, να μην δίνετε στο παιδι σας κρέας και γαλακτοκομικά αλλά συμπαθείτε το ψάρι και τα οφέλη του, τότε είσαστε στο σωστό μέρος!
Αν θέλετε ιδέες πώς να μαγειρεύετε απλά αλλά και σούπερ υγιεινά γεύματα ανεξαρτήτως πεποιθήσεων, τότε είστε στο σωστό μέρος!

«Φαρφάλες με σάλτσα από πουρέ ντομάτας & φρέσκο τόνο»

Τι σημαίνει Seagan?

Η Seagan διατροφή είναι η διατροφή χωρίς γαλακτοκομικά, με ή χωρίς αυγά και χωρίς κρέας, ενώ περιλαμβάνει το ψάρι. Προστατεύει από εκδήλωση καρδιαγγειακής νόσου, προλαμβάνει υπέρταση, διαβήτη τύπου 2, μεταβολικό σύνδρομο, δηλαδή, τα προηγούμενα μάζι με παχυσαρκία και διατηρεί μία κατάσταση υγείας βέλτιστης, ενώ ταυτόχρονα προλαμβάνει την μάστιγα του ανεπτυγμένου κόσμου, την εκδήλωση καρκίνου. Πώς το κάνει αυτό;

  • είναι πλούσια σε φυτικές ίνες
  • δεν περιέχει τοξίνες, από το κρέας και τον τρόπο μαγειρέματός του
  • δεν περιέχει ορμόνες, αντιβιοτικά και πρόσθετα συντηρητικά από τα γαλακτοκομικά
  • είναι πλούσια σε ζωντανές τροφές που προσδίδουν ενέργεια, ζωή και μακροζωία
  • δεν περιέχει αλάτι, γιατί λείπουν τα αλλαντικά, τα τυριά & γενικά το κρέας
  • δεν περιέχει ζάχαρη παρά μόνο φυσικούς υδατάνθρακες

 

Είναι λοιπόν η δική μου επιλογή ως διατροφή εδώ και 2 χρόνια, και θα ήθελα πολύ τα ζουζούνια να ακολουθήσουν το ίδιο μοτίβο. Ήταν μια άκρως συνειδητή επιλογή βάση ιατρικών κριτηρίων, ηθικών και περιβαλλοντολογικών. Η δίαιτα αυτή με κάνει να αισθάνομαι ευτυχισμένη! Αν δεν έψαχνα τόσο ώστε να την βρω ακόμη θα τρεφόμουν συμβατικά και θα αισθανόμουν όπως πριν, κουρασμένη, πρησμένη, γεμάτη ενοχές και την πεποίθηση ότι κάτι κάνω λάθος, γιαυτό σας παρακινώ να κάνετε την δική σας έρευνα, και διαβάζοντας, θα βρείτε τι σας ταιριάζει. Τα οφέλη της διατροφής αυτής σε εμένα είναι τεράστια, και έχουν αλλάξει κυριολεκτικά την ζωή μου. Όμως, αυτό αφορά εμένα προσωπικά και μπορεί να μην ταιριάζει σε όλους. Γι’αυτό δοκιμάστε πάντα με κριτήριο τον δικό σας ρυθμό και τις δικές σας ανάγκες.

Ας ξεκαθαρίσω ακόμη μία φορά ότι κανένα παιδί που τρέφεται σωστά, δηλαδή με ποικιλία τροφών, φρούτα, λαχανικά και όσπρια, δεν χρειάζεται συμπληρώματα διατροφής για κανέναν λόγο! Η συμπλήρωση βιταμίνης Β12, για την οποία όσοι εχουν διαβάσει ξέρουν ότι αφορά τους βίγκανς, δεν είναι θέμα στην seagan διατροφή διότι βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες στα ψάρια. Αρα, δεν υπάρχει κανένας λόγος ανησυχίας, αν το παιδί τρώει ψάρι.

Τα ζουζούνια μου καθορίζουν πλήρως το διαιτολόγιο της εβδομάδας όπως γίνεται και σε κάθε σπίτι με μικρά παιδιά. Θέλω να τρώνε φαγητά που τα ικανοποιούν και χαίρονται να τα τρώνε. Για αυτό, τα αφήνω να διαλέγουν τι θέλουν στο σούπερ μάρκετ με την δική μου καθοδήγηση, και τους εξηγώ τι είναι βλαβερό και με τι μπορούν να το αντικαταστήσουν.
Βέβαια δεν γίνεται πάντα γιατί ζητούν γιαούρτι, αυτό με το αρκουδάκι, θέλουν τυροτρέλα, μπαμπιμπελ, και γενικά η χαρά των διαφημιστών. Αλλά! Σημασία έχει να ξέρουν τι επιλέγουν συνειδητά. Αυτό έλειπε απο τον τρόπο που μεγαλώσαμε εμείς κι θέλω να το έχουν στο έπακρον.

Έχουμε πάρτυ!
Σε πάρτυ, αφήνουμε το παιδί να φάει ότι θέλει, αλίμονο, δεν υπάρχει κανένας λόγος ένα παιδί να αισθάνεται μειονεκτικά χωρίς να το θέλει. Η επιλογή θα πρέπει να είναι δική του. Όχι δική μας.

Ένα παιδί θέλει τρόπο όχι κόπο.

Θέλω να δώσω 3 συμβουλές σαν μητέρα, όχι σαν ιατρός, ούτε μπλόγκερ, ουτε ινσταγκράμερ:
1. Σχεδόν πάντα, το κατά τα άλλα γλυκούλι παιδάκι σας θα πεί πως δεν θέλει να φάει αυτό ή εκείνο, πριν καν το δοκιμάσει. Μία είναι η απάντηση: Εντάξει αγάπη μου μην το φας αμα δεν θες. Εγω θα το βάλω στο πιάτο σου και εσύ αν δεν θέλεις μην το φας. Μέγα χειριστικό επιχείρημα! Πειστικό, γιατί το παιδί σου λέει, για κάτσε, τι έπαθε αυτή και με αφήνει να μην το φάω; Ενώ αναρωτιέται λοιπόν και εφόσον βρίσκεται ήδη στο πιάτο και η επιλογή είναι δική του, ΔΟΚΙΜΑΖΕΙ. Ε, αυτό ήτανε. Χαμογελάς με νόημα και αυτοχτυπιέσαι στην πλάτη γιατί είσαι θεά. Προσοχή! Μην του πείτε να το φάει! Δεν θα το φάει ποτε!
2. Ποικιλία. Πρέπει το παιδι να βλέπει ποικιλία στο πιάτο, στο τραπέζι, παντού. Οσο πιο λίγες τροφές του προσφέρουμε τόσο πιο λίγες θα τρώει. Αντίθετα, όσο πιο πολλές του προσφέρουμε τόσο πιο πολλές θα τρώει. Όχι μακαρόνια σκέτα. ΟΧΙ ΜΑΚΑΡΟΝΙΑ ΣΚΕΤΑ. Μισό λεπτό, δεν τελείωσα: ΟΧΙ ΜΑΚΑΡΟΝΙΑ ΣΚΕΤΑ!!!
WTF? Και όσο πιο νωρίς! Ναι, από ενός. Η σαλάτα πρέπει να έχει ότι και η δική μας. Όχι ειδική για το παιδί. Άρρωστο είναι; Εγώ να φάω την γλώσσα μου, εσύ όμως να μην κάνεις δύο σαλάτες! Δεδομένου ότι δεν κάνεις και δύο φαγητά βέβαια, θα συγχυστώ…
3. Και βέβαια, ένα παιδί οφείλει να τρώει ότι έχει το τραπέζι. Δεν ζητάει εκείνο τι φαγητό θέλει. Βέβαια σε αυτό αφήνω περιθώρια, γιατί υπάρχουν μέρες που δεν θέλει να φάει απλά και θέλει κάτι πιο απλό, όπως ένα γιαούρτι. Αυτό λοιπόν, ίσως σημαίνει απλά ότι δεν πεινάει και δεν πρέπει να το πιέσουμε παραπάνω. Αν πεινάει όμως, και δεν θέλει να φάει φαγητό για να φάει κιντερ μπουένο, ε, εκεί ρίξε φωνή ελεύθερα.


Πάμε να ξεκινήσουμε!

Ουσιαστικά, στοχεύουμε στην λήψη πρωτεΐνης από όσπρια, δημητριακά και ψάρι, ενώ ταυτόχρονα δίνουμε φυτικό γάλα, γιαούρτι & τυρί, φυτικές πηγές ασβεστίου & σιδήρου, και πολλές φυτικές ίνες από τα όσπρια και τα φρούτα.

Βασικές αρχές του seagan πλάνου διατροφής για παιδιά

  1. Κάθε συνδυασμός είναι σοφά μελετημένος για να προσφέρει την απαραίτητη ποσότητα σιδήρου και ασβεστίου για το παιδί σας, καθώς και την απαραίτητη πρωτεΐνη.
  2. Βασική εβδομαδιαία δομή:

Δυο με τρία γεύματα όσπρια και λαδερά.

Δύο με τρία γεύματα ψάρι

Δύο δημητριακά

              3. Οι συνταγές είναι απλές κι όμως, καλύπτουν σοφά τις ανάγκες του παιδιού σας. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όποιες συνταγές θέλετε. Αν θέλετε να δείτε κάποιες δικές μου, οι συνδέσεις βρίσκονται στο τέλος της δίαιτας.

4. Δεν πρέπει να πιέσουμε το παιδί να μην φάει κάτι που επέλεξε. Αν ζητήσει τυρί θα του δώσουμε εννοείται! Μόνο του, θα μάθει ποιες τροφές των ωφελούν και ποιες όχι. Εμείς εχουμε το ρόλο του καθοδηγητή.

5. Ο μόνος τρόπος για να σας φύγουν οι αμφιβολίες και το άγχος για αυτές τις επιλογές είναι ένας: Το διάβασμα! Όχι από φυλλάδες και αμφίβολης αξιοπιστίας άρθρα σε ότι ναναι περιοδικά και site. Επιστημονικά! Για περισσότερες πληροφορίες σας παραπέμπω στα εν λόγω αρθρα μου: εδώ

6. Βασικές Βίγκαν και Seagan επιλογές :
Βούτυρο αγελάδος → βούτυρο καρύδας  ή φυτικό τύπου βιτάμ (όχι τόσο υγιεινή επιλογή)
Γάλα αγελάδος → γάλα σόγιας, cashews, αμυγδάλου, καρύδας, βρώμης, αλλά και με κακάο!
Γιαούρτι αγελάδος → γιαούρτι καρύδας ή σόγιας με φρούτα, cashews
Τυρί ζωικό → Τυρί φυτικό
Αλλαντικά → καπνιστός σολωμός ιδανικά αλάσκας και ειρηνικού ή βίγκαν επιλογές στα βιολογικά μαγαζιά
Κοτομπουκιές → ψαροκροκέτες
Σνίτσελ χοιρινό → σνίτσελ φυτικό

Ολα τα παραπάνω προιόντα περιέχουν ισάξια ποσότητα ασβεστίου με τα ζωικά προιόντα άρα, δεν υπάρχει λόγος να ανησυχεί κανένας γονέας για το από πού παίρνει το ασβέστιό του το παιδί.

7. Μπορείτε να επιλέξετε όποια γεύματα θέλετε αρκεί να τηρείται η βασική δομή

8. Το γεύμα υπολογίζεται πρωι-βράδυ, όμως μπορείτε να το εναλλάσσετε κατά βούληση με όποιο γεύμα θέλετε. Τα σνακ δεν έχουν περιορισμό εφόσον το παιδί διατηρεί υγιές βάρος.

9. Ενημερώστε τον παιδίατρό σας, εφόσον έχει ανοιχτό μυαλό, αλλιώς θα σας τρομοκρατήσει. Αν και  δεν συμφωνεί, παρόλαυτά, καλό είναι να γνωρίζει για την δίαιτά του. (μεγάλο θέμα αυτό…!)

 


Πρωινό

«Τηγανίτες φαγόπυρου με μέλι»

1. Κορνφλεικς με γάλα αμυγδάλου ή σόγια βανίλια, ή όποιο φυτικό γάλα του αρέσει
2. Ψωμί με βούτυρο φυτικό και μαρμελάδα
3. Pancakes φαγόπυρου με μέλι και κανέλα

4. Αυγά ελευθέρας βοσκής

5. Ψωμάκι με Βίγκαν Nutella

Γεύμα

«Noodles με καρότο, κολοκύθι & λάχανο»

Πρώτη βδομάδα

1. Φακές, σαλάτα κόκκινο λάχανο
2. Ψαροκροκέτες με πατάτες στο γκριλ(αξεφλούδιστες)
3. Αρακάς με πατάτες
4. Noodles με γαρίδες, κολοκύθι, καρότα, αρακά
5. Πίτσα με πουρέ ντομάτας & φυτικό τυρί
6. Γιουβέτσι λαχανικών (ότι προτιμάει)
7. Ψάρι ψητό με ρύζι και μπρόκολο

Δεύτερη βδομάδα

1. Φαρφάλες με σάλτσα τόνου και πουρέ ντομάτας
2. Ρεβύθια με σαλάτα μπρόκολο
3. Σολωμός ψητός με κουνουπίδι & καλαμπόκι
4. Φασολάκια με πατάτες και καρότα
5. Μακαρονάκι κοφτό με χταπόδι
6. Κεφτεδάκια φασολιών με πατάτες & μπρόκολο
7. Τορτελίνια με μανιτάρια και κρέμα σόγιας

Τρίτη βδομάδα

1. Φακές με ρύζι
2. Σνιτσελ φυτικό με ρύζι και καλαμπόκι
3. Φασολάδα
4. Μαριδες τηγανιτές με λαχανοσαλάτα και μπρόκολο
5. Σπανακόρυζο
6. Ψαρόσουπα
7. Πέννες με ελαφρύ πέστο και vegan τυρί

Σνακ αλμυρά & γλυκά

Όσα χρειάζεται!

Σπανακόπιτα
Κουλούρι
Μπισκότα νηστήσιμα
Γιαούρτι φυτικό
Φρούτα εποχής
Μπάρες δημητριακών
Κριτσίνια
μάφινς καρότου
βίγκαν παγωτό
βίγκαν nutella

παστέλι με πορτοκάλι

σοκολάτα κουβερτούρα με πορτοκάλι

Κέικ κολοκύθας

Βρείτε τις δικές μου συνταγές εδώ ⬇️

Γεύματα

Γλυκά

Ψωμιά & κριτσίνια

Πρωινά

Από ότι ελπίζω να έχετε ήδη διαπιστώσει, η διατροφή αυτή όχι μόνο είναι εφικτή, είναι και διατροφικά πολύ αυξημένης αξίας, εφόσον περιλαμβάνει τα πιο σημαντικά τρόφιμα.

Ψάρι, όσπρια, λαδερά, φυτικές πρωτεΐνες, φρούτα!
Αν σε αυτήν βασίζεται η καθημερινή διατροφή του παιδιού σας, θα δείτε ότι τα οφέλη της θα είναι πολλαπλά, και για εσάς όμως που θα ξέρετε ότι προσφέρετε ότι καλύτερο υπάρχει στο παιδί σας.

 

Καλή αρχή, συνέχεια, δοκιμή!

 

 

Share: