Έχω κλείσει 7 μέρες ωμοφαγίας και είπα να γράψω εγχειρίδιο προς ναυτιλομένους;! Ούτε καν. Αυτό το άρθρο δείτε το ως ημερολόγιο ενός seagan που είπε να δοκιμάσει και την ωμή πλευρά της ζωής.

Η ωμή πλευρά της ζωής είναι η ειδικότητα μου. Κυριολεκτώ. Η Ειδική Παθολογία είναι η πιο ωμή ειδικότητα όχι μόνο από τις ιατρικές. Από όλες. Γιατί ζεις για να βλέπεις τον πόνο του άλλου. Κάποιες φορές τον κάνεις να φύγει, κάποιες όχι, και απλά συνεχίζεις να τον βλέπεις κάθε μέρα στα μάτια, χωρίς να έχεις κάτι θετικό να του πεις…

Ποιος φταίει; Αυτό θα με τρωει μέχρι το τέλος. Ποιος φταίει για την ασθένεια; Η ασθένεια φταίει; Ο “θεός”, ή μήπως οι άλλοι; Εμείς; Πότε φταίμε; Πριν ή μετά τελειώσει η τύχη μας; Δεν θα καταλάβω ποτέ…
Αυτό που ξέρω με βεβαιότητα, και αυτό που μπορώ να υπογράψω με ευθύνη συνειδητή, είναι ότι το σώμα μας χρειάζεται εφόδια. Γιατί βιώνει ένα συνεχή πόλεμο. Εμφύλιους, πραξικοπήματα, εισβολές, εφόδους! Αν εμείς ζούμε ρόδα τσάντα και κοπάνα, το αφήνουμε άοπλο στην μέση μιας συνεχούς μάχης η οποία θα τον κατατροπώσει. Εύκολα.
Πάμε όμως στο θέμα μας.

Πρώτη βδομάδα

Ταλιατέλες κολοκυθιού με σάλτσα Cashew cream & λαχανικά.

Γιατί ωμοφαγία;

Μήπως δεν είναι η χορτοφαγική διατροφή με ψάρι και σχεδόν χωρίς καν γλουτένη ήδη περιοριστική;
Όχι. Δεν ήταν ποτέ. Δεν ήταν ποτέ περιοριστική. Ήταν απελευθερωτική. Ότι καλύτερο μου έχει τύχει. Ειδικά οταν έκοψα τα γαλακτοκομικά & την γλουτένη αισθάνθηκα ότι βρήκα το φως! Έτσι, είναι επόμενο να βλέπω την ωμοφαγία ως μια εν δυνάμη εξέλιξη της ήδη υπεροχής διατροφής μου.

Τι είναι ωμό;

Ωμό θεωρείται ότι δεν είναι επεξεργασμένο, τροποποιημένο, ή να περιέχει συστατικά όχι φυσικά, και ότι είναι ψημένο κάτω από τους 46 βαθμούς Κελσίου.

Ακούγεται απλό αρχικά…Μετά συνειδητοποίησα ότι δεν περιέχει:
• ελαιόλαδο
• αλάτι
• Οτιδήποτε αλατισμένο
• οτιδήποτε επεξεργασμένο στο εμπόριο, αν και ωμο, δεν θεωρείται πια ωμό. Όπως το γιαούρτι καρύδας ή το γάλα σογιας, το ταχίνι, το φυστικοβούτυρο…😱

• δημητριακά. Αυτό πόνεσε πολύ!

Σπανάκι baby με καφέ μανιτάρια & σάλτσα αβοκαντομουστάρδας

Άρα!
Πήγα ένα βήμα πίσω. Άρχισα να σβήνω τροφές που μπορώ να τρώω…Θα τα καταφέρω; Μα τώρα το είπα και σε όλους, δεν μπορώ να μην το κάνω! Ποιος νοιάζεται; Εγώ!
Γιαυτό σοβαρεύτηκα και έπιασα δουλειά.
Θα το φτιάξω μόνη μου! Σιγά το δύσκολο!
Ότι δεν έχω ξανακάνει τείνω να το θεωρώ δύσκολο. Μόνο ώσπου να πεισμώσω όμως.
Πήρα χαρτί και στυλό ( γιατί αυτά τα σοβαρά δεν γίνονται στο laptop) και έγραψα 13 συνταγες που μπορώ να φτιάξω. Σάλτσες που μπορώ να φτιάξω, πρωινά που μπορώ να τρώω και συνταγή για ωμοφαγικό ψωμί. Και τα έφτιαξα. Έτσι ξεκίνησε αυτή η βδομάδα που έγινε βδομάδα!

Κρύα Σούπα Αβοκάντο με ωμοφαγικά κράκερς

Ποια είναι τα οφέλη της ωμοφαγίας;

Σύμφωνα με τους υποστηρικτές αυτού του κινήματος πια που αφορά κυρίως τους ζωόφιλους και τους ηθικούς βίγκανς, η ωμοφαγία είναι ο τρόπος μέσα απτον οποίο ο άνθρωπος δίνει την ευκαιρία στο σώμα του να θεραπευτεί. Το απαλλάσσει από οτιδήποτε αφύσικο, τεχνητό, ότιδηποτε παραποιημένο, μεταλλαγμένο, και του προσφέρει αγνούς καρπούς της φύσης, ώμους, χωρίς καμία παρεμβολή.

Ποια είναι η λογική της;

  • Οι τροφές αλλοιώνονται πάνω από τους 46 βαθμούς διότι οι πρωτεΐνες & άλλα συστατικά που περιέχουν καταστρέφονται. Και όταν λεμε πρωτεΐνες ενοούμε κυρίως τα ένζυμα τα οποία δεν μπορούν πια να δράσουν υπέρ μας. Επιπλέον τις περισσότερες φορές η υψηλή θερμοκρασία τα μετατρέπει σε μη ωφέλιμα συστατικά που δύναται να μας βλάψουν. Τρανό παράδειγμα τα ψητά σε κάρβουνα όπου η καύση του λίπους το οποίο πέφτει πάνω στην φωτιά και γίνεται ατμός, επιστρέφει μετά πάνω στο κρέας ως polycyclic aromatic hydrocarbons (PAHs) τα οποία έχουν 600 φορές περισσότερη καρκινογόνα δράση από το κάπνισμα! 😱
  • Τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά όπως οι βιταμίνες και οι ηλεκτρολύτες καταστρέφονται. Εξαίρεση το μαγείρεμα στον ατμό, με την ελάχιστη καταστροφή θρεπτικών συστατικών.
  • Δεν μαγειρεύεται το φαγητό αλλά μπορεί να:

• πολτοποιείται με επεξεργαστές τροφίμων
• γίνεται χυμός με αποχυμωτές και μπλέντερ
• αφυδατώνεται στον ήλιο ή στον αφυγραντήρα
• μουλιάζεται και φυτρώνει όπως τα όσπρια & δημητριακά

Έρευνες έχουν αποδείξει τα τεράστια οφέλη της χορτοφαγικής δίαιτας σε ανθρώπους που πάσχουν από
– αρτηριακή υπέρταση
– διαβήτη
– παχυσαρκία
– καρδιαγγειακή νόσο
– υπερχοληστερολαιμία

Γιαυτό και συστήνεται πρό της έναρξης φαρμακευτικής αγωγής, να ενθαρρύνεται πρώτα ή αλλαγή της διατροφής σε χορτοφαγική με μεγάλη ελάττωση ή κατάργηση ζωικών προϊόντων και μεγάλη αύξηση κατανάλωσης φρέσκων λαχανικών, φρούτων & ξηρών καρπών.
Ποιος ιατρός το εφαρμόζει όμως; Κανείς! Ποιός ενημερώνει τον ασθενή ο οποίος έχει δικαίωμα να ξέρει ότι εάν αλλάξει την διατροφή του σε χορτοφαγική θα θεραπεύσει το σώμα του; Ενδέχεται να σταματήσει ακόμη και να λαμβάνει φάρμακα! Τα φάρμακα όμως τα θέλει ο ίδιος ο ασθενής! Όσα πιο πολλά δίνεις τόσο πιο καλός γιατρός είσαι!(…)

Η ωμοφαγία λοιπόν δεν είναι μια τρέλα μιας μειονότητας με σκοπό να ξεχωρίσει.

Η ωμοφαγία είναι η ύψιστη εφαρμογή της φιλοσοφίας ότι το σώμα μας υπό τις κατάλληλες συνθήκες μπορεί να αυτοθεραπευτεί και να επέλθει ίαση για πολλές νοσογόνες καταστάσεις που βιώνει και δύναται να οδηγήσουν σε σοβαρές ασθένειες αργότερα.

Γιαούρτι με Cashews και berries 

Παρατηρήσεις 1ης βδομάδας
1. Παρατήρησα ιδίως μετά το πρώτο μόλις 24ωρο ένα φοβερό boost ενέργειας! Σαν να με σπρώχνει κάποιος από πίσω στην ανηφόρα όπως κάναμε παιδιά. Εγώ που έσερνα το σώμα μου οσαν πτώμα από τον καναπέ στην κουζίνα και από την κουζίνα στον καναπέ!
2. Έχασα σε 4 μέρες 3 κιλά! Πίνοντας νερό φυσιολογικά, γύρω στα 2 λίτρα ημερησίως. Άρα, το νερό που χάθηκε ήταν εσωτερικά υγρά. Πιθανόν η διακοπή του αλατιού αμέσως έκανε το θαύμα της! Το έβλεπα ότι είμαι συνεχώς πρησμένη αλλά δεν σταματούσα το αλάτι!
3. Έφυγαν οι λιγούρες και η συνεχής πείνα! Εξαφανίστηκαν! Χωρίς πλάκα. Δεν ξέρω που πήγαν, αλλά στο καλό να πανε! Θεωρώ ότι ευθύνεται φυσικά η ωμή τροφή που με γεμίζει και αυτός ο κορεσμός μου καλύπτει κάθε ανάγκη για επιπλέον φαγητό.

Δεύτερη βδομάδα

Τώρα που ολοκληρώνω αυτό το άρθρο, βρίσκομαι στο τέλος της δεύτερης εβδομάδας ωμοφαγίας. Η δεύτερη εβδομάδα λοιπόν ήταν πιο δύσκολη από την πρώτη, κυρίως διότι πήγα ταξίδι, είδα την μητέρα μου που μου θυμίζει σπιτικό φαγητό (πιο comfort food δεν υπάρχει) και γενικά δυσκολεύτηκα! Ενοιωσα καταπίεση και λίγο σαν κακόμοιρο. Τις πρώτες δύο μέρες του ταξιδιού ήμουν κομπλέ γιατί έτρωγα αυτό το υπέροχο γεύμα ρυζιού κουνουπιδιού με πέστο και γουακαμόλε. Μετά όμως όταν ήμασταν έξω για φαγητό έτρωγα σαλάτες όπου πήγαινα μέχρι που σιχάθηκα τις σαλάτες! Τώρα θέλω να τρώω μόνο φρούτα, σμούθι, και ξηρούς καρπούς. Χρειάζομαι λίγο αποχή από τα λαχανικά γατί αλλιώς κινδυνεύω να τα παρατήσω!

Φωλιές μαρουλιού με ρύζι από κουνουπίδι, πέστο με βούτυρο cashews και γουακαμόλε

Τα φυτρωμένα ρεβύθια και φακές δε, τα οποία κουβάλησα από την Ελλάδα, δεν μου άρεσαν καθόλου! Τα έτρωγα με το ζόρι γιατί χρειαζόμουν την πρωτεΐνη. Μα γιατί να μην μπορώ να φάω λίγο βρώμη; Παραλογισμός λίγο! Καλέ ωμή είναι! Ούτε ταχίνι, ούτε φυστίκια, δηλαδή ούτε στο survivor να ήμουνα!
Όμως! Το γιαούρτι cashews με φρούτα με κράταγε χορτάτη σχεδόν μέχρι το απόγευμα. Μετά έφτιαξα κάτι μπαλίτσες από βούτυρο cashews, αποξηραμένα φρούτα, καρύδια και σπόρια τα οποία με ικανοποίησαν ταμάλα!Προσεχώς η συνταγή!

Γιαούρτι Cashews με berries

Παρατηρήσεις 2ης βδομάδας

1. Έχασα άλλο ένα κιλό, ήδη βλέπω στον καθρέφτη το σώμα μου να αλλάζει και αυτό με ενθαρρύνει να συνεχίσω.
2. Τρώω και δεν φουσκώνω καθόλου! Δεν νοιώθω μετά σαν να πάει να βγει το φαί απτην μύτη, είμαι ανάλαφρη σαν πούπουλο! Big Deal!
3. Ένα μείον αυτήν την εβδομάδα είναι ότι πείναγα. Σε αντίθεση με την πρώτη βδομάδα. Αλλά νομιζω ότι φταίει η μαμά μου γιαυτό. (Πάντα φταίει η μαμά 😄) Αφού μαγείρευε γεύσεις κολασμένες! Ευτυχώς έφυγα πριν να ναι αργά! Μου χτύπησε η απελπισία την πόρτα αλλά δεν της άνοιξα!

Ωμοφαγικές μπαλίτσες με αποξηραμένα φρούτα, σπόρια, ξηρούς καρπούς & βούτυρο cashews

Άρα, καταλήγοντας:

Χαίρομαι πολύ που ξεκίνησα την ωμοφαγία, γιατί αισθάνομαι ζωντάνια, ενεργητικότητα, νοιώθω ότι κατάφερα να αποδεσμεύσω την απόλαυση από την θρέψη ώστε να μην θέλω να τρώω μόνο ότι είναι γευστικό απλά, όμως, ακόμη μου είναι δύσκολο να προσαρμοστώ και σίγουρα κατάλαβα ότι χρειάζομαι την κουζίνα μου για να τα βγάλω πέρα!

Πάμε για τις επόμενες δυο βδομάδες!!!

Πράσινη σαλάτα με φυτρωμένα ρεβύθια 

Share: